dinsdag 18 mei 2010

Richtingaanwijzers op de fiets


Mijn hele leven al ben ik eigenlijk een gevaar op de weg als ik op de fiets zit. Want ik kan alleen maar mijn linkerhand uitsteken. Mijn rechterhand uitsteken is lasig, want dan heb ik mijn stuur niet meer vast. Maar misschien behoort dat binnenkort tot het verleden ...
(Er is trouwens al een fiets richtingaanwijzer op de markt.)

Het wordt binnenkort mogelijk om op de fiets richtingaanwijzers te gebruiken. Hierdoor zal het voor fietsers voor wie het vermoeiend of pijnlijk is om een arm uit te steken, makkelijker worden om aan te geven dat ze willen afslaan. Het is de bedoeling dat de betreffende regeling per 1 juli 2010 in werking treedt. Dit meldt minister Eurlings in een reactie op op de initiatiefnota Fiets van Kamerlid Atsma.

Bron: Verkeersnet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten