woensdag 29 september 2010

DJ met 1 arm

DJ met één arm draait 60 uur aan een stuk plaatjes voor nieuw wereldrecord. De 34-jarige Nkosinathi Maphumulo begon donderdag in Johannesburg aan zijn 60 uur durende marathon en slaagde daarin op zondag. Nu hoopt de DJ met één arm op een plaatsje in het Guinness Book of Records.

De DJ, die zijn linkerhand op 13-jarige leeftijd verloor in een ongeluk, heeft deze marathon niet zomaar ondernomen. Met zijn actie wil hij zijn organisatie The Black Coffee Foundation in het licht zetten. De organisatie zamelt geld in voor mensen met een handicap.

"Ik heb me sterk moeten houden", aldus DJ Black Coffee, "De muziek zorgde ervoor dat ik kon blijven gaan, maar ik kon alleen een betere DJ zijn als ik dit ook deed voor een hoger doel: mijn organisatie. Op sommige momenten moest ik mijn tranen echt bedwingen."

Laatste vijftien uur zonder pauze
De regels van dergelijke recordpogingen zeggen dat de kandidaat na vier uur plaatjes draaien eens twintig minuten volledige rust mag nemen. Maar zijn manager liet aan de Zuid-Afrikaanse krant Sowetan weten dat Maphumulo zijn recordpoging in stijl eindigde door vijftien uur aan een stuk plaatjes te draaien.

De 34-jarige man gaf na zijn poging toe doodmoe te zijn en liet weten in zijn bed te kruipen. Nu is het aan de officials van Guinness World Record om te bepalen of zijn poging ook officieel het nieuwe wereldrecord is.

Bron: HLN.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten