vrijdag 22 oktober 2010

Belgisch model zonder hand: 'Kijk in mijn ogen'


De Brusselse Tanja Kiewitz is hot sinds ze in lingerie heeft geposeerd voor CAP48, het 'goede doel' van de Franstalige openbare omroep RTBF. Opmerkelijk: het 35-jarige model heeft maar een halve arm. De slogan van de campagne luidt: 'Kijk me in de ogen... Ik zei: de ogen'.

De affiche is gebaseerd op een Wonderbra-campagne met model Eva Herzigova uit de jaren negentig. Daarin dwaalden vele blikken af naar de gevulde boezem van Herzigova. Op deze foto is het eerder het stompje van Kiewitz dat de aandacht trekt.

De campagne wil de kijker bewust maken van de manier waarop naar gehandicapte mensen gekeken wordt. 'Ik wil tonen dat ik ook een vrouw ben die mooi en sexy kan zijn, en dat mijn handicap op de tweede plaats komt. De affiche confronteert mensen met het contrast schoonheid en gebrek', legt Kiewitz uit.

Bron: De Standaard Online

Geen opmerkingen:

Een reactie posten