zondag 23 januari 2011

MMA vechten met 1 arm

MMA vechter met één arm probeert zijn stempel te drukken op MMA sport

De 24-jarige Newell had een 2-1 amateur MMA score voor hij professional werd. MMA (Mixed Martial Arts) is een sport die zich richt op het combineren van technieken uit verschillende vechtsporten, zoals worstelen (grappling), judo, kickboksen, boksen en jiujitsu muay thai.De man traint bij het Fighting Arts Academy in Springfield en bij het Ultimate MMA Training Center in Nort Heaven. Voor zijn MMA carrière was hij ook 4 jaar actief als worstelaar en zelfs worstelkapitein van zijn New England College schoolteam. Nick, wiens bijnaam "Notorious" is, is op dit moment al drie gevechten ongeslagen. Zo versloeg hij vorig jaar in maart onder andere Steve Butler. Wat nog opmerkelijker is, is dat hij al deze gevechten in de eerste ronde beëindigde, een door TKO en twee door opgave. Er zijn vechters die liever niet tegen hem vechten, niet omdat ze schrik hebben van zijn handicap, maar omdat ze schrik hebben om te verliezen van een man met een handicap.

In een interview van vorig jaar zei Newell, "Al de mensen die zeggen dat ik gekwetst kan geraken tijdens het vechten hebben gelijk… maar iedereen kan gekwetst geraken in het MMA. Ik ben een slimme kerel met een diploma. Ik ga me dus niet in situaties plaatsen waarvan ik weet dat ik ze niet aan kan. Ik wil niet gewoon een goede vechter met één hand worden, maar ik wil bij de besten van de wereld horen.

Onderstaande video is al iets ouder, maar maakt het verhaal daarom niet minder mooi en opmerkelijk. Als een man met één arm zoveel uit zijn leven kan halen, waarom zou jij het dan niet kunnen. Bekijk nu het gevecht uit 2010 van hem tegen Steve Butler en sta versteld.



Bron: K1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten