zaterdag 19 maart 2011

Lichaamsbekrachtigde protheses


Gisteren artikel over Tweezer op weblog gezet, vandaag kennisgemaakt met Gerben Smit, de directeur van Delft Prosthetics, het bedrijf dat de Tweezer produceert.
Hij maakte een opmerking die mij aan het nadenken zette: dat je eigenlijk weinig tot niets over de lichaamsbekrachtigde protheses hoort. Alle aandacht is gericht op de elektrische protheses.
Op dat gebied zijn ook veel bijzondere ontwikkelingen gaande. Maar de myo's hebben één groot nadeel: hun gewicht. En een lichaamsbekrachtigde prothese heeft daar nou juist geen last van, die wegen veel minder en zijn in dat opzicht dus veel prettiger in gebruik.

Zelf ben ik ook begonnen met een myo, maar ik vraag mij steeds meer af of een lichaamsbekrachtigde kunstarm voor mij niet veel geschikter is.
Misschien een leuk onderwerp om eens te onderzoeken .........

Info + afbeelding: Handprothese.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten