donderdag 24 november 2011

Wielrennen met 1 arm - John Rijkhoff


In het kader van de opening van het nieuwe kantoor van Rabobank Zaamstreek, hebben zij voor hun klanten een 'Doe een wens-actie' georganiseerd. Eén wens die in vervulling ging was een aangepaste fiets voor John Rijkhoff om met één arm de Alp d'Huez mee te beklimmen.De motivatie John was:

"Ik ben door de ziekte kanker in 2004 mijn linker arm kwijt geraakt. Nu loop ik al een half jaar met het idee om aan de actie ‘’Alpe d’HuZes’’ mee te doen. Ik ben al aan het informeren geweest omtrent het soort fiets dat doel te bereiken. Zelfs bij Heliomare ben ik niet veel wijzer geworden. Nu brengt de Rabobank mij misschien richting het doel.

Ik volg graag het wielrennen met name de etappes door het mooie Franse landschap en de berg etappes. Natuurlijk horen de Rabobank renners daar ook bij. Ik moet hiervoor ook nog wat sponsorgeld bij elkaar krijgen, maar dat gaat wel lukken. Ook mijn vrouw en oudste dochter zijn enthousiast geraakt en willen ook mee doen.

Kortom die berg waar vele Nederlandse renners succes hebben gehad willen wij ook beklimmen! Ik hoop dat het komend jaar in juni gerealiseerd kan worden, anders gaan we er in 2013 voor."

De Rabobank en de KNWU, partners van Fonds Gehandicaptensport, zorgden ervoor dat John een supersnel karretje in ontvangst mocht nemen. John Rijkhoff rijdt op 7 juni, de datum is rood omcirkeld in zijn agenda, Alpe d’Huez op. Met een rijwiel gelijk aan die van de Rabo-profs, tenminste als je de aanpassingen voor een wielrenner met één arm wegdenkt. Aan de fiets kan het dus niet meer liggen.

rijkhoff

Foto: Jolanda Hoogendoorn
Bron: Noordhollands Dagblad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten