zondag 22 april 2012

Thomas Quasthoff

Grappig hoe je soms op zoek bent naar het één en dan uitkomt bij iets anders.
Ik lees momenteel een boek waarin af en toe gesproken wordt over klassieke muziek. Omdat ik daar helemaal niet in thuis ben, zoek ik sommige nummers op via You Tube.
Zo zocht ik naar 'Der Leierman' van Schubert. En tot mijn grote verrassing keek en luisterde ik ineens naar een zanger met een hele mooie stem én twee korte armen!

Het bleek de internationaal gerenommeerde bas-bariton Thomas Quasthoff te zijn. Thomas Quasthoff werd in 1959 geboren in Hildesheim, Duitsland, met zware lichamelijke beperkingen. Maar het was niet zijn voorkomen waarmee hij opzien baarde. Het was zijn ‘miraculeuze stem’, zoals een criticus hem eens omschreef. 




Bron: OperaMagazine, YouTube.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten