vrijdag 20 april 2012

Wat vraag ik mijn revalidatiearts?

Altijd handig, zo'n rijtje vragen om je voor te bereiden op een gesprek met de revalidatiearts.

Voorbereiding op het gesprek 

  • Wat wil ik vertellen?
  • Bij welke activiteiten ondervind ik hinder?
  • Wat wil ik bereiken met revalidatie?
  • Wil ik iemand meenemen?
  • Wat wil ik vragen? Schrijf uw vragen op.


Tijdens het gesprek 

  • Welke mogelijkheden heeft revalidatie voor mijn beperkingen?
  • Is er aanvullend onderzoek nodig?
  • Welke behandeling stelt de revalidatiearts voor?
  • Als ik niet in revalidatie kom, waar kan ik dan terecht?
  • Wat is het doel van de behandeling?
  • Wat kan ik van revalidatie verwachten (resultaat)?
  • Wanneer kan ik beginnen met revalidatie?
  • Wat is de behandelduur? Hoe vaak moet ik komen?
  • Kan ik aangeven op welke dagen ik niet kan komen?
  • Heb ik antwoord gekregen op mijn vragen?


Vraag eventueel aanvullend naar 

  • voorlichtingsmateriaal
  • patiëntenorganisaties
  • second opinion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten