zaterdag 25 augustus 2012

Famous Friend Tako Rietveld

De ‘famous friends’ van NSGK zijn bekende Nederlanders die zelf een handicap hebben, of een kind of familielid met een handicap hebben. Zij weten dus uit eigen ervaring hoe belangrijk het werk van NSGK is en bevelen dat van harte aan. Sinds kort heeft NSGK er een hele leuke Famous Friend bij: Tako Rietveld!

Tako Rietveld is verslaggever bij het Jeugdjournaal. Hij vertelt:
 "De meeste kinderen hebben twee handen, ik heb er één.' Dat zeg ik meestal tegen schoolklassen, gevolgd door een demonstratie veterstrikken. Voor het Jeugdjournaal sta ik bijna elke dag tussen de kinderen. Natuurlijk willen ze allemaal weten wat er met mijn arm gebeurd is. Alleen durven sommigen het niet te vragen. Een handicap is niet raar of eng. Een handicap hoeft zelfs geen handicap te zijn. Als jijzelf en je omgeving er maar op een goede manier mee omgaan. Door de hulp en inzet van NSGK kunnen kinderen zich concentreren op alles behalve hun handicap. Gewoon kind zijn, daar gaat 't om. En oh ja, ik ben zo geboren!"

Bron: NSGK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten