vrijdag 29 augustus 2014

'Mama, wanneer groeit mijn hand?'

Op het eerste gezicht lijkt Violet een doodnormaal 5-jarig meisje, maar wie iets verder kijkt, ziet dat het kleintje haar linkerhand mist.

Ondanks haar handicap geniet Violet volop van het leven. Iets waar haar moeder ontzettend veel bewondering voor heeft.

Ze besloot haar dochter in al haar pure schoonheid op de gevoelige plaat te leggen. Een schitterende fotoreportage die je niet mag missen!

Zijden draadje

De kleine Violet kwam niet alleen ter wereld met één hand, ze lijdt ook aan de ziekte van Hirschsprung, een aangeboren afwijking aan de darmen. Al sinds de geboorte werd het meisje meerdere malen geopereerd en hing haar leven vaak aan een zijden draadje. Holly Spring, de trotse moeder van het meisje, zag haar dochter vechten en besloot zoveel mogelijk momenten vast te leggen op beeld.

Rolmodel

"Violet heeft me zoveel geleerd over mezelf. Ze is niet alleen mijn model tijdens de fotoshoots, ze is ook hét rolmodel in mijn leven. De moed die ze heeft en de kracht die ze uitstraalt, is echt bewonderenswaardig", vertelt Spring. Ondanks de positiviteit was er één moment waarop ze een brok in haar keel kreeg. "Violet kwam bij me en vroeg: 'Mam, wanneer groeit mijn hand weer?' Het brak mijn hart om haar te vertellen dat haar linkerhand nooit zal groeien", vertelt Spring.

Zorgeloze jeugd

Ondanks haar handicap staat het 5-jarige meisje heel vrolijk in het leven. "Violet gaat een zorgeloze jeugd tegemoet, ook zonder linkerhand. Ik zie haar kracht iedere dag en met deze foto's wil ik haar daaraan blijven herinneren", aldus de trotse moeder.

Bron: Telegraaf
Foto: Holly Spring Photography

Geen opmerkingen:

Een reactie posten